Free Music!

Brutálisan fokozódó harc a streaming audio piac második helyéért

2021. december 10. - Pléh Dániel

Az audio streaming piac kétségtelen vezetője  a svéd Spotify, efelől egyre kevesebb kétsége lehet bárkinek.  2021-ben azonban eljutottunk oda, hogy mostmár teljesen egyértelműen kijelenthető, hogy rövid, de talán közép távon sem veszélyeztetheti senki és semmi  a svéd cég piacvezető pozícióját.

music-industry3.jpg

Ami ellenben fundamentálisan megváltozhat, az  az állítás, hogy  a Spotify üldözője az Apple Music!

A Midia research évente kiadott jelentése alapján a piacvezető svéd Spotify pozíciója valóban megingathatatlannak tűnik, hiszen  piac részedése magasabb, mint  a második és harmadik helyzetté együtt véve. A svéd cég növelte magasan a legtöbb előfizetővel bázisát, ugyanakkor százalékos alapon  nem ő volt a legsikeresebb! Százalékos mértékben a Youtube volt képes leginkább növelni előfizetői bázisát, 60%-al, őt követte a Tencent 40%-os, az Amazon pedig 27%-os növekedéssel. Azaz a második,harmadik és negyedik helyezettek erőlejesebben tudtak növekedni, mint a piacvezető svéd cég.

midia_streaming_2021.jpg

Hogy mekkora bajban van az Apple Music, azt a növekedésbeli különbség is mutatja: a fent említettektől messze lemaradva,mindössze 12%-al növekedett az Apple zenei szolgáltatása.   

spotify_apple_youtube_subs.jpgAmint az a valódi előfizetőket, nem piaci részesedést mutató  ábrán is látszik, a Spotify előnye markáns, a második helyért ugyanakkor egyre erősebb küzdelem folyik.  Az Apple Music növekedése nagyon kifulladóban van, de tulajdonképpen az Amazonról is sok tekintetben hasonló mondható el. A Youtube ezzel szemben meredeken növekszik és hamarosan akár kettős előzést is végrehajthat.  

Egyre több arra utaló jel van, hogy a Youtube Music kiemelkedően népszerű a fiatalok, a Z generáció körében, ott és azok között, akik számára a Youtube Music az, ami az idősebbek ( a Napster generáció..) számára a Spotify.

Az üldözőbojt a kínai Tencent illetve a Google zenei szolgáltatásai jelentik. ( bár az utóbbi esetében meg kell jegyezni, hogy a érdemben magasabb előfizetőszámról beszélhetünk, már, mint amikor a Midia felmérése készült) Az első ötöstől messze lemaradva sorakoznak az olyan szereplők, mint a Netease, a Deezer vagy éppen a Pandora.

Az adatokból az is kiderül, hogy a streaming előfizetők többsége ( 60%) immáron a feltörekvőnek nevezett piacokról származik. ( A Tencent,  a Netease és  Yandex együttes piaci részesedése önmagéban 20/-os ot közelít ( Ez egyben magyarázatot ad arra is, hogy a növekvő előfizetőszám ellenére miért lassul a bevételek növekedése..

A klasszikus értelemben vett audio streaming piac első helyezettje felől tehát nem sok nyitott kérdés maradt. Persze ez a kép egyre inkább csalóka lesz, hiszen lassan egyre nyilvánvalóbb lesz ( a Spotify számára is) hogy igazi ellenfele a Tik-tok lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr7516726774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása